четвъртък, 9 юли 2009 г.

“Бейби” толумбички

Преди няколко дни Vera ме изкуши с пост за толумби. Впечатли ме нейният вариант на приготвяне. Изглеждаха неустоимо - нежно златисти, сочни и сладки. Hvala Vera!
Лято е - изобилие от плодове, но желанието за тази сладост надделя,
макар и в класическа рецепта, по която ги приготвям.


“Бейби” толумбички

Тесто за около 4-5 дузини, според големината
- 300 мл. вода
- 300 гр. пресято брашно
- 4 бучки захар
- 4 яйца
- 4 с.л. масло
- 1 щипка сол
- 1 щипка лимонена киселина
Сироп:
- 220 гр. захар
- 300 мл. вода
- 2 пр. ванилия
мазнина за пържене
Приготвяне:
След завиране на водата се прибавят бучките захар, маслото и по 1 щ. лим. киселина и сол. След завиране се изсипва брашното и бърка, докато започне да се отделя от съда като гъста смес. Оставя се да изстине и се слагат едно по едно яйцата. Разбива се до хомогенна смес.
Приготвя се сиропа: Захарта и водата врят 5 мин. и се ароматизира с ванилията
Пържат се на маслена баня, при умерена температура, като се шприцоват малки толумбички направо в загрято олио/аз ги режа с намазнена кухненска ножица/.
С изваждането се потопяват в сиропа и веднага вадят с решетъчна лъжица. Накрая се заливат с останалия сироп.

Големината и формата са по желание.


Рецептата е на Добрина Венкова от “Соленки, сладкиши, кремове” /1990/, като съм увеличила количеството на маслото. Щипката лим. киселина е добавена от рецепта на Какво готви жената днес, 1990г. Това са стари книги с наистина изпитани и сигурни рецепти, на които се доверявам от години.

6 коментара:

Maria каза...

Не съм фенка на сиропираните десерти, но бейби толумбичките изглеждат превъзходно...идва да се протегна и да си взема една :) Целувки!

Вера каза...

Oh....tnx,lokk very nice!
Congratuleshns!

Milena каза...

Дианка, с тези тулумбички ми върна много мили и хубави спомени от детството :-)
Очакват те награди на моя блог! Ще се радвам да ги приемеш :-)
Поздрави, Милена
хохох

di_ani каза...

Мими,
Vera е "виновна" с нейните толумби...

Vera,
Thank you, provoke me with your magic tolumbi.

Милена,
благодаря от сърце за
приятелското отношение и внимание.
За мен е много радостно, ти да ми предложиш награда. Целувки!

Хубав и слънчев ден, момичета!

Краси каза...

Много слънчеви и апетитни изглеждат!
Припомни ми и за книгите...
Моята "Какво готви жената днес" е толкова омачкана,напръскана с какви ли не вкуснотийки....
Но напъследък покрай толкова нови книги със снимки я бях позабравила...
Весел ден!

di_ani каза...

Краси,
благодаря ти!
Наистина новите книги са с луксозно оформление. За мен чарование има и в това - стари и измачкани, но с много уют и заряд книги.
Хубава вечер, Диана