събота, 18 юли 2009 г.

Сладоледен терин

И днес бе горещо - много горещо, и при нас ... още сладолед.
Този път във форма на терин. Обичам да ги правя - различни ароматни слоеве от плодов и сметанов сладолед.
Комбинациите и импровизациите са различни -
с портокал, ягоди, смесени - в къщи се харесват.



Сладоледен терин

/По рецепта, която бях предложила за месечно предизвикателство в "Гответе с мен..."/

Продукти:
За подложката:
Падишпаново руло готово или от:
3 яйца
3 с.л. захар
3 с.л. брашно
1 ч.л. вода и аромат на вкус.
Изпеченото руло след леко охлаждане се намазва
с конфитюр по желание.

За сладоледа:
200 гр. заквасена сметана
1 к.ч. пудра захар /на вкус
100 гр. бял шоколад
50 гр. масло
смес за сладолед 80 гр /или суха сметана/
150 мл. кондензирано мляко /или прясно
за овкусяване:
20 гр. бял шоколад
20 гр. филирани ядки
50 гр. шоколад /черен или млечен/
2 с.л. портокалов фреш за шоколадовия слой
по 100 мл. пасирани със захар на вкус плодови фреш пюрета
череши, пъпеш, кайсия с праскова или др.
Заквасена сметана се разбива на крем с пудра захар.
Белият шоколад се разтопява с маслото и добавя към сметаната.
Разбива се суха смес за сладолед /или суха сметана/, но с ¾ от указаното количество /напр. 150мл. - вместо 200 мл. / с кондензираното мляко.
Двата крема се смесват, след което разделят на равни части /най-често на 3/, които се ароматизират с плодови фреш пюрета. Пасирани пресни плодове със захар – някъде по около 100 мл.,а ако се желае засилено плодово присъствие – увеличава се количеството му. Консистенцията не трябва много да се втечни (защото ще кристализира повече).
Допълнително на аромат и цвят може да се подсили с инстантни прахчета за сок “степчета” – количество по желание /аз в зависимост от марката на сока използвам от ½ до 1 чаена лъжичка/.
В съд /най-често с правоъгълно или трапецовидно сечение/ се подреждат трите реда.
След всеки ред се рендосва на едри парчета бял шоколад и поръсва с ядки.
Ако сместа е по - рядка се замразяват слой след слой.
Най - отгоре се подреждат нарязаните ивици рула по желание.
Замразява се за 4-6 часа. При сервиране се обръща и реже на филии със затоплен нож.
Ароматите са по желание като вид и количество, аз съм избрала летни цветове – череша, кайсия, праскова, портокал и шоколад. Вариант за сметанов и шоколадов слой от тук.



Гарнират се с още шоколад, плодове и сметана.
Може да се сервира и по отделно:


12 коментара:

Dani каза...

Страхотен е !!!

Milena каза...

О, Дианка, за такава сладоледена фантазия нямам нужда от горещо време! Неустоимо сладоледено изкушение!
Поздрави, Милена

di_ani каза...

Дани,
Милена,
Много благодаря момичета!
Усмихнато неделно настроение ви желая, Диана

Dimitrana S. каза...

Искам пък! ... ех!

Ведра и успешна нова седмица, Диани :-)

Вера каза...

Ice Cream Fantasy!

Еoc каза...

И друг път съм го казвала и сега пак - ти си сладоледена кралица :) И аз като Милена не бих отказала от твоите сладоледи по всяко време :) Успешна нова седмица, Дианка!

di_ani каза...

Дими,
Зорница,
Благодаря и заповядайте,
при нас почти винаги има сладолед.
Хубава и усмихната седмица за вас!

Vera,
Thanks very & successful weeks

Йоланта Делибозова каза...

Моята царица на сладоледите.Няма друга като теб.

di_ani каза...

Йоли,
благодаря!
Има като мен,
има по-добри от мен,
има много по-добри...- и ти си там!
Хубава седмица, Диана

Daria каза...

Възхитена съм! Имам нужда от разхлаждане!:) Поздрави!

Maria каза...

Страхотно лятно изкушение за жегите! Целувки!

di_ani каза...

Дария,
Мими,
поздрав сърдечен и
прохладна лятна вечер от мен!