събота, 6 март 2010 г.

Постни морковени мъфини

Търпеливо изчаквах края на този седмичен пост, за да направя съботно-неделните постни сладости. Имах и идея - за мъфини с моркови. Когато видях нежното изкушение при Дими, знаех, че ще ги направя. Както в повече такива рецепти комбинацията на моркови, ябълки и орехи е класическа, а ароматите - канела, ванилия, джинджифил, подсилват и балансират вкуса.


Постни морковени мъфини



Продукти за 6 кексчета:
1ч.чаша /от 200 мл./типово брашно
¾ ч.л.. бакпулвер
¼ ч.л. сода
½ - 2/3 ч.чаша. захар
1/3 ч.чаша растително масло
1/3 ч.чаша настъргана ябълка
3/4 ч.чаша ситно настъргани моркови
1/4 ч.чаша смлени/ счукани орехи
1/3 ч.чаша сок от моркови, ябълки или друг
¼ ч.л. канела
1 щ. сол
1 щ. джинджифил
ванилия

Дозата може да се удвои!

Фурната се загрява на 175С.
Смесват се сухите съставки - брашно, сол, бакпулвер и сода, канела/ванилия, джинджифил, смлени орехи и захар.
Към тях се добавят рендосаните моркови и ябълки, морковния сок и олиото.
Леко се разбъркват до хомегенизиране - тестото е гъсто!
Пълнят се 2/3 от обема на формичките за мъфини.
Пекат се около 23 мин. /до суха клечка/.
Изваждат се от фурната, леко охлаждат във формата още 10 мин.


Глазурата е по желание.
Хареса ми предложението на Дими за захарно покритие и аз забърках пудра захар с морковен нектар.

Гарнирах с глазирани моркови.
1 морков нарязан на тънко /ивици или др. форми/
1/2 ч.чаша кафява захар
1 с.л. маргарин
2 с.л. портокалов сок /използвах нектар от моркови
1 ч.л. портокалова кора
Кипва се захарта, с маргарина и сока. Отсранява се от котлона, добавят се морковите и портокаловата кора. На тих огън се задушава до омекване и изпаряване на течността.


Рецептата, с изменения е адаптирана от Petitchef. Изпекох шест кексчета, а трябваше повече - коментарът, когато вчера ги опитаха в къщи бе - "ти сигурна ли си, че са постни..."

13 коментара:

Nanita каза...

Изкусителка!Изглеждат прекрасно!
Как ще устоя сега не знам.Бях решила да не се доближавам днес до кухнята.
Слънчев и усмихнат уикенд Диани!

fedora каза...

Допадат ми много, а и са очевидно много бързи. Сокчетата, комбинация от моркови и някой друг плод са ми любими, а и както казват домашните ти, наистина изглеждат много добре като за постни :)))
Топъл уикенд ти желая, Ди :)

Dani каза...

Толкова са изкусителни, Диана !!!
Сгряващи и предизвикателни :)))

Топъл, емоционален уикенд!

rusanka каза...

Изгеждат много апетитни. Запрятам ръкави и през този уикенд ще ги направя. Чудесна рецепта!

Еoc каза...

Taзи комбинация ми е любима :)
Харесват ми закачливите хартиени кошнички :)
Хубава неделя от мен, Дианка :)

Dimitrana S. каза...

Хей... Диани :-D

При теб винаги е много вкусно, интересно и красиво поднесено! А разнообразието на сладки и солени ястия - огромно, без значение дали е време за пост или не.. Възхищавам ти се!

Сърдечно те поздравявам!
Уютна съботна вечер и спокойна неделя желая на теб и близките ти :-)

brazilka каза...

Ммм чудесно предложение! Поздравления и за украсата, направо съм възхитена! Хубава вечер, Цвети

di_ani каза...

Нанита,
изкуситено ми влияят твоите странички и предложения. Убедена съм, че нещо вкусно ще предложиш и днес, независимо от намерението ти за почивка. Поздрав и хубава съботна вечер, Диана

Ина,
наистина са бързи - както всички мъфини, а комбинацията на моркови и ябълки е много ароматна. Благодаря ти, вкусна съботна вечер, Диана

Дани,
благодаря ти -
явно ми липсва слънцето, защото все повече залагам на топлите цветове.
Топла и уютна съботна вечер, Диана

Русанка,
горещо препоръчвам морковите, като съставка при сладкиши - постни или не, вкусно се получава.
Приятна и спокойна съботна вечер, Диана

Зорница,
благодаря ти -
веселото настроение за хартиените капсули си създадох чрез веригата магазини "за 1 лев". Ако искаш, ще ти купя.
Топла и весела неделя, вече зная, че е и сладка, Диана

Дими,
искрена благодарност за милите думи, които обаче ме притесняват. Това е нашата трапеза в делници и празници, която споделям чрез страничките на моя блог.
Радвам се, че твоите нежни мъфини ме убедиха да изпека постния вариант. Топла прегръдка и уютна вечер, Диана

Цвети,
драго ми е, че ти допада тази идея за постни мъфини. Наистина са вкусни и ароматни.
Благодаря ти, топла и спокойна неделя, Диана

Ирина Купенска каза...

Обожавам сладкиши с моркови, а тези мъфини изглеждат много изкусително! Соковете с морков и плодове са ми любими, чудесна идея е да ги включиш в глазурата!

Вкусна и усмихната неделя ти желая! :-)

toni_n каза...

Изкушаващи и апетитни мъфини, Диди! А с тази глазура отгоре, ммм...

При нас пече слънце /въпреки ниските температури/ и аз от все ти желая слънчев и зареждащ неделен ден :-)

pep-4o каза...

Диди, те изглеждат добре не само за пости :)
Много цветни и апетитни!
Хубава седмица и хубав празник утре!

di_ani каза...

Ирина,
Тони,
Пепи,
Благодаря ви от сърце!
Цветни и пъстри -
създават ми настроение.
Хубав и усмихнат празник днес, Диана

Анонимен каза...

Страхоооотни! Станаха страхотни кексчета, уханни, меки и много апетитни. Истина е че се задава въпроса: Те постни ли са?. Благодаря за споделената рецепта.