вторник, 27 април 2010 г.

Черно – бели кексчета с ягодов крем

След кратка принудителна почивка започвам седмицата с предложение за леки, ефирни кексчета. Това е чудесна комбинация за всеки по нещо – аромати на ванилия и шоколад, вкусни ягоди и пухкав крем.
Една приятна рецепта, леко изменена от мен, но със запазена идея за сочни Neapolitan cupcake.


Черно – бели кексчета с ягодов крем

За 12 кексчета
Ванилово тесто:
75 гр. масло, със стайна температура
100 гр. брашно
55 мл. пълномаслено прясно мляко
75 гр. захар
1 ч.л. бакпулвер
1 щ. сол
1 яйце, стайна температура
ванилия

Шоколадово тесто:
75 гр. масло, със стайна температура
75 гр. брашно
2 с.л. тъмно какао
55 мл. пълномаслено мляко
75 гр. захар
1 ч.л. бакпулвер
1 щ. сол
1 яйце, стайна температура

Крем:
125 гр. крема сирене
1 ч.чаша пудра захар
50 гр. масло със стайна температура
1 ч.чаша разбита течна сметана с висока масленост
2-3 ягоди
ванилия

Разбиват се маслото със захарта и крема сиренето. Отделно течната сметана се разбива до твърда консистенция. Ягодите се нарязват на ситно /пасират и прибавят към сметаната. Двата крема се обединяват и ароматизират с ванилията. Количеството на ягодите може да се увеличи, според желаната гъстота на крема. Поставя се в хладилник за допълнително стягане.

Фурната се загрява на 175С.
Приготвят се двете смеси по познатата технология за мъфини –
обединяване на „сухи” и към тях добавяне на „мокри” съставки.
Пълнят се гнездата на формичките с двете смеси и пекат около 22-24 мин.
Оставят се още 5 мин. във формата и изваждат.


След пълното им охлаждане се пробиват леко на повърхността и гарнират с крем.


Изчаква се няколко часа, да се обединят вкусовете.


Гарнират се с ягоди и сервират с още ягоди или още крем.


Различни рецепти са с различен крем - белтъчен маслен крем или само маслен , тестото за кексчета е малко по-сухо, има и с поетапни снимки.

20 коментара:

mi sello personal каза...

hi,as always fantastic and delicius.....hugs Laura

Маги каза...

Привет Диана! Много красиви и със сигурност вкусни кексчета! Поздрави и лека вечер, със сигурност ще е вкусна ;)

Nanita каза...

Прекрасно изпълнение Диани!Винаги когато те посещавам изпитвам удоволствие от чуденото представяне и снимки.Поздравления!
Спорна и усмихната седмица!

rusanka каза...

Добре дошла, Диди!
Много ми липсваше!
Страхотни кексчета си приготвила с черно и бяло, като ден и нощ, с ароматен, пухкав крем, а с тези свежи ягоди отгоре...ммм изкушаващо!
Хубав и усмихнат ден!

Dani каза...

Дианка,
липсваше ми твоето присъствие :)
А ти се завръщаш с прекрасна рецепта, уханна и красиво поднесена!
Усмихната седмица!

t_ilieva каза...

Диди, мила, фантастични са!!!

Много, ама много ми липсваше днес на срещата! Поздрави в къщи!

di_ani каза...

Thanks so much Laura,
I was fascinated by your work.
Greetings and a hug, Diana

Маги,
радвам се, че тези пролетни кексчета ти допадат. Ягодите и кремът ги правят като малки тортички.
Хубава и усмихната вечер, Диана

Нанита,
и аз бях очарована от новите ти идеи. С удоволствие ги разгледах, особено Ябълковия сладкиш с ванилов крем.
Хубава и усмихната вечер, Диана

Русанка
и вие ми липсвахте, харесах новата ти визия и новите рецепти /Агнешко със зелени бадеми е новост за мен/.
Драго ми е, че ти допадат кексчетата.
Хубава и усмихната вечер, Диана

Дани,
усмихвам се отново сред вас.
Пиле, тиквички и спагети е чудесна идея - хареса ми.
Благодаря за милите думи.
Хубава и усмихната вечер, Диана

Таня мила,
и аз съжалявам, че не успях да се видя с вас. Убедена съм, че се изкарали чудесно.
Целувки за твоите слънчица и надявам се ...до скоро, Диана

Еoc каза...

Много ми допадат :) и с любимите ягоди... мммм... разкош :)
Хубав утрешен ден, Дианка!

Andrea каза...

I love strawberries and this looks so wonderful and delicious. :)

mi sello personal каза...

Hi,only visiting your wonderful blog...........Laura

Lúcia каза...

Oh my God, this is so good, so delicious... and I am so hungry :)
It's 6 in the morning now and I am going to work.
Lovely post, my dear, as always.
Lúcia
www.fazemosdeconta.com

Dimitrana S. каза...

Ooo.. прелест! Мхммм.. :-D

Диани, изпращам ти много усмивки и положителна енергия, мила!

Желая от все сърце здраве за теб и близките ти хора!

di_ani каза...

Зорница,
благодаря ти!
Ягодите са плод, който прави обикновените неща в изкушения.
И аз ги обичам.
Слънчев и усмихнат ден, Диана

Andrea,
Thanks,
Strawberries make simple things look great.
Greetings to you, Diana

Laura,
Thanks very much,
Glad you liked strawberry idea.
Greetings to you, Diana

Lúcia,
Thanks so much for your positivity
I wish you many, many smiles and a lot of success in your job, Diana

Дими,
благодаря ти от сърце, мила!
Нека здраве, бодрост и лично удовлетворение да усмихват твоите дни.
Прегръдка и от мен, Диана

Milena каза...

Разкошни са, Дияни! Вкусни и красиво поднесени, наслада за всички сетива :-)

Поздрави, Милена

Unknown каза...

Елегантни и пролетни. Много са идейни. Кремът много ми допада :) Поздрави и не се губи :) :)

Ирина Купенска каза...

Чудесно кексчета със свеж, пролетно-плодов крем :) Неустоими са!

Сърдечни поздрави и пожелания за усмихнат, слънчев ден!

fedora каза...

Чудесни са и поднесени много красиво. :)
Обожавам ягоди и всеки ден от няколко седмици насам си хапваме вкъщи редовно от този изкусителен плод.
Усмихната и много слънчева ягодова седмица, Ди :)

di_ani каза...

Милена,
благодаря ти!
Червено, бяло, черно са цветове, които зареждат с настроение. Желая го и на теб, Диана

Катя,
много ми е драго, че ти допада по-лекият вариант на крем, вместо само маслен или със сурови белтъци.
Хубава и усмихната вечер, Диана

Ирина, благодаря ти!
Аз съм възхитена от твоята шоколадова фантазия.
Сърдечен поздрав и усмивки, Диана

Ина,
ягодова вълна ни е обхванала и нас. Очаквам с нетърпение твоите ягодови изкушения.
Прегръдка за теб и ягодова вечер, Диана

bluemoon каза...

Вълшебно!!!

Бравоо Дианка! - нямам думи вече! :)И таз рецепта си записвам за идните дни.

Много слънчево настроение и топла прегръдка ти пращам! :)

di_ani каза...

Ирма,
благодаря ти мила!
Хайде създавай и ти блог, за мога да се наслаждавам на твоите красоти.
Хубави майски дни и много усмивки, Диана